Не часто сьогодні зустрінеш молоду людину, яка б захоплювалася грою на органі. Але 27-річний мешканець міста Нью-Йорк Камерун Карпентер вирішив не просто опанувати цей старовинний музичний інструмент, але стати віртуозом гри на ньому.
Камерун Карпентер бажаний гість у церкві Святої Трійці у нижній частині Манхетена. Храм знаходиться поруч з місцем, де колись височіли вежі-близнюки Світового торговельного центру. Після терактів 2001 року церква уціліла, але пил вивів з ладу труби її старовинного органу.
Камерун замінив їх на цифрові. Звучання відреставрованого інструмента можна почути на його альбомі «Революційний». Камерун говорить:
«Тут є чотири клавіатури. Кожна з них посередині має набір клавіш, які дозволяють вибрати запрограмовану комбінацію. А от педалі контролюють клавіатуру, завдяки чому звук можна змінити під час гри».
Цифрові і традиційні труби, у поєднанні, створюють нові звуки, а відтак і мелодію.
Органіст Камерун Карпентер продовжує:
«Наприклад цей звук нагадує французький ріжок. Його можна почути на американських органах 30-х років – дуже романтичний. А я хотів створити дещо іншу версію – багатшу, зваблюючу і ніжнішу, яка б водночас нагадувала справжній орган».
Репертуар Камеруна охоплює різні стилі музики – від класичної до оригінальних композицій, написаних спеціально для гри на органі з віртуальними трубами.
Камерун є віртуозом гри на органних інструментах у широкому значенні цього слова. Під час виконання в нього задіяні не лише руки і тіло, але й ноги.
Він намагається поєднати музичні інновації з технічною майстерністю. Інколи здається, що звуки вилітають з вражаючою швидкістю, однак вундеркінд каже, що таємниця його мистецтва у втриманні контролю і постійному вдосконаленні техніки гри.
Органіст Камерун Карпентер пояснює:
«На перший погляд може здатися, що не треба прикладати жодних зусиль, натискай собі клавіші, та й усе... Але люди не свідомі того, що орган живий інструмент…»
Настільки живий, що Камерун заряджається від нього творчою наснагою, яка допомагає йому писати і виконувати музику. Справжній орган, каже молодий композитор, є надто дорогим у користуванні, а його цифровий родич має здатність краще відтворювати і знаходити нове звучання.