Американський скульптор Александр Колдер прославився своїми велетенськими підвісними абстракціями, так званими «мобілями». Найбільша за розмірами його робота виставлена у Національній галереї мистецтв у Вашингтоні. Скульптор був також чудовим портретистом та ілюстратором, про що розповідає виставка, яка відкрилася у Національній портретній галереї.
Фантазії Александра Колдера не було меж. Його талант проявився рано, що нікого не здивувало. Куратор виставки Барбара Зейбел каже, що у родині Колдерів усі були митцями:
«Самий ранній портрет на цій виставці датований 1907-им роком, коли Колдеру було 9. Після цього батьки відвели йому власну майстерню».
Невдовзі з’явився і перший автопортрет. Барбара Зейбел каже, що насправді Колдер хотів бути художником, як його мати. Однак любов до металу привела його до скульптури.
Поміж багатьох захоплень, Колдера дуже цікавив цирк, де він працював декоратором арени і почав творити рухливі іронічні фігурки. У цирку треба було створювати фігурки з дроту, так у митця зародився інтерес до портретного живопису.
Організатори виставки помістили роботи Колдера разом з портретами людей, яких він творив – зіркою бейсболу Бейб Рут чи коміком Джимі Дуранте.
Барбара Зейбел каже, що тіні на подіумі, де виставлялись скульптури, були не менш важливими для митця, ніж сама робота:
«Він прагнув запалювати все сам. Він називав себе інженером освітлення. Портрети показані на виставці підвішені до стелі і трошки рухаються, тож ви можете спостерігати за рухом їх тіней».
Всі ці роботи передували створенню його знаменитих «мобілів». Інколи він їх поєднував.
Портретного живопису Колдера значно менше, ніж його абстрактних робіт. Утім, кажуть організатори експозиції, вони багато чого розповідають про самого скульптора-авангардиста. Барбара Зейбел зазначає, що творити такі неординарні фігури Колдера надихала справжня любов до людей, мистецтва та експериментів.